جلب توجه حضار در سخنرانی

چرا در برخي از جلسات، سخنران به كار خود مشغول است، شرکت‌کنندگان هم با موبايل خود. عده‌اي هم چرت مي‌زنند. عوامل متعددي در كار است؛ اما اگر سخنران بلد باشد توجه حضار را جلب كند، اگر فن سخنوري را بلد باشد، حداقل عده بيشتري به بحث توجه مي‌کنند. چه مي‌توانيم بكنيم كه توجه حضار را در جلسات جلب كنيم.

مدير فردي است كه با افراد زيادي در ارتباط است، بالادست خود، پائين‌دست خود و افراد پيراموني. بسياري از اين ارتباطات از كانال جلسات مي‌گذرند. اگر مدير فن جلب توجه حضار را بلد باشد، بهتر مي‌تواند پيام خود را منتقل كند و درنتيجه در كارش موفق‌تر است. تقريباً تمامي كارهاي مهم مدير از طريق جلسات اعمال مي‌شوند. هراندازه بيشتر تأثيرگذار باشد، دست آوردهاي بيشتري كسب مي‌کند. چه بايد بكند؟ چگونه جلسه را اداره كند؟ چه تکنيک‌هايي بكار گيرد؟ و مسائل ديگري كه طرح می‌شود، نياز به تجربه دارد. اين تجربه يا از طريق تجربه شخصي و يا از كانال مطالعه بايد به او منتقل شود. اين كتاب مجموعه تکنيک‌ها و روش‌هاي امتحان شده‌اي را طرح مي‌کند كه با استفاده از تمام يا بخشي از آن‌ها مي‌توان تأثيرگذاري در جلسات را بسيار بالا برد و درنتیجه موفقيت بيشتري در آغوش گرفت.

در اين كتاب، در سه محور موضوع مورد بحث قرار مي‌گيرد. قبل از اجلاس، در حين اجلاس و در پايان اجلاس و بعد آن. نكات بسيار زيادي طرح مي‌کند ازجمله ابتدا و انتهاي سخن بيشترين تأثيرگذاري را دارد. ازجمله براي موفقيت، ابتدا رابطه حسي با حضار برقرار كنيد، سپس رابطه فكري. لبخند بزنيد. ارتباط چشمي با حضار برقرار كنيد؛ و … اين نكات مهم از دل تجربه جلسات موفق به‌دست‌آمده‌اند و نقش كليدي در موفقيت ايفاء مي‌کنند. براي موفقيت، كافي نيست كه پيام خوبي داشته باشيم، شايد مهم‌تر اين است كه اين پيام را چگونه ارائه مي‌دهيم.


افزودن به سبد خرید


بازگشت به صفحه اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *