انتظار داريم كه سيستم اطلاعات مديريت چه خروجي براي ما داشته باشد؟ كمك به بازاريابي بهتر، رابطه بهتر با مشتريان، هماهنگ كردن فعالیتهای دروني شركت، افزايش بازدهی، خودکار كردن برخي فعالیتهای شركت، ارتباط كامپيوتري واحدهای مختلف شركت، تهيه گزارشهایی از عملكرد هر واحد و مجموع شركت جهت اتخاذ تصميمات مديريتي و … اين دقیقاً مفهوم ديدگاه است. ما از چه زاویهای به اين سيستم نگاه میکنیم؟ اين موضوع بحث كتاب است.
زماني كه میخواهیم سيستم اطلاعات مديريت يا سیستمهای كامپيوتري ايجاد كنيم، كارشناسان مختلف به ما ياري میرسانند. از مجموع پیشنهادهایی كه دريافت میکنیم، از كجا بدانيم كه کدامیک به نفع ماست و دقیقاً خواست ما را پياده میکند. اين كتاب براي پاسخ به همين موضوع تدوینشده است.
با مطالعه اين كتاب ديد وسيعي پيدا میکنیم كه سیستمهای اطلاعاتي چه قابليتهایي دارند و چگونه میتوانند روي فعالیتهای ما تأثیرگذار باشند. پس از داشتن اين ديد كلي است كه از آن مجموعه انتخاب میکنیم كه چه چيزي براي ما ارجحتر است. آنوقت میتوانیم پیادهسازی آن را از كارشناسان نرمافزار يا سختافزار درخواست كنيم. این بار اين ما هستيم كه تعيين میکنیم چه میخواهیم تا آنها براي ما توليد كنند. در غياب اين، آنها به فراخور حال خودشان توصيههایي میکنند و ما ناچار از قبول يكي از آنها خواهيم بود بدون اینکه عواقب آن را دقیقاً درك كرده باشيم.
اين كتاب فصلي از كتابي است كه موضوع تدريس در دانشگاههای آمريكا براي مديران است. بدون اصطلاحات فني و تكنيكي، صرفاً از زاويه مديريت به آن نگاه میکند و افق را براي ما روشن میکند.
اميدوارم براي شما هم مفيد باشد.
موفق و مؤيد باشيد.
بدون دیدگاه