امروزه دانشجويان زيادي از دانشگاه فارغالتحصیل میشوند و وارد بازار كار میشوند. از طرف ديگر، بسياري از تحصیلکردههای شاغل درصدند كه كارشان را عوض كنند. با درسهایی كه در دانشگاه خواندهاند و يا تجربه كاري كه پیداکردهاند، نياز آنها را به جستجوي شغل در بازار كار پاسخ نمیگوید. جستجوي کار، دانش خودش را میطلبد. بايد بلد بود كه چگونه شغل مناسب خود را پيدا كرد. ازاینرو جاي کتابهایی نظير اين كتاب خالي است.
اين كتاب تمامي دانش لازم براي آمادهسازی فرد براي ورود به بازار كار يا تغيير شغل را در اختيار او قرار میدهد، از تهيه رزومه گرفته تا نحوهی مصاحبههای استخدامي، تدوين سابقه، شناخت توان خود، شناخت كار در سازمانهای بزرگ و كوچك و تفاوتهای آنها و… پس از مطالعه كتاب، دانش كافي براي جستجوي كار را در اختيار داريم. وقت آن رسيده كه به بازار كار حمله كنيم.
تز اصلي كه اين كتاب دنبال میکند اين است كه ما در جستجوي كار نيستيم. هیچکس حاضر نيست ما را استخدام كند كه هيچ كاري برايش انجام ندهيم. بلكه ما توانهایی داريم كه آن را بهصورت خدمت به شرکتها عرضه میکنیم. شرکتها هم در ازا استفاده از اين خدمات، قيمت آن را میپردازند. در نتيجه ما دنبال كار نيستيم كه كسي از روي صدقه كاري به ما محول كند. بلكه همانند يك بازارياب قوي، خدمتي براي فروش داريم كه همانا توان ماست. در بازار به دنبال خريداري براي آن میگردیم. همانند يك بازارياب خوب، بازار هدف خود را تعيين میکنیم و با ابزار بازاريابي خدمت خود را عرضه میکنیم. اين فلسفهای است كه در تمامي كتاب دنبال میکند. ما را آماده میکند كه به بهترين وجهي خدمات خود را عرضه كنيم و براي آن بازاريابي كنيم. تمامي اطلاعات براي رسيدن به اين هدف را به ما میدهد.
پرفروشترین كتاب در اين زمينه است و فوقالعاده قوي است. با مطالعه آن و بهكار گيري نكاتي كه مطرح میکند، در مقابل بازار كار ضدضربه میشویم و بسيار مجهز وارد عرضه نيروي كار خود خواهيم شد.
اميدوارم كه براي شما هم مفيد واقع شود.
موفق و مؤيد باشيد.
بدون دیدگاه