رمز موفقيت در تدوين برنامه فعاليت‌های اقتصادی

در دنياي پر تحول امروز كه تغييرات به‌عنوان جزء لاينفك آن به حساب مي‌آيد، چگونه اطمينان حاصل كنيم كه در كار جديد موفق خواهيم بود؟ موفقيت در ابعاد مختلف مطرح است. آيا پروژه جديد ما سودآور هست؟ آيا سازمان حاضر است آن را انجام دهد؟ آيا تأمين مالي آن انجام مي‌شود؟ آيا افراد يا شرکت‌هايي حاضر به مشاركت در اين پروژه مي‌شوند؟ و چندين آياي ديگر. كافي نيست سودآوري پروژه مسلم باشد، بلكه مهم‌تر پيدا كردن شرکايي است كه در اين كار ما را ياري رسانند. پروژه جديد، همواره با ريسك توأم است. براي جذب شركاي جديد، چه شريك مالي، چه شريك انساني جهت قبول كار كردن در پروژه، چه شريك سازماني، كه حاضر باشد بخشي از تشكيلاتش را در اختيار پروژه قرار دهد، چه شريك بازاريابي و چه ساير شرکايي كه جهت پيشبرد پروژه به وجود آن‌ها نياز است، چه بايد كرد؟ پروژه خود پا ندارد تا حركت كند. براي موفقيت بايد شرايطش را فراهم كرد. مهم‌ترين ركن موفقيت پروژه، موفقيت در جذب تمامي شركاي مورد نياز است. چه بايد كرد.

راز موفقيت در تدوين سندي است كه به نام Business Plan يا تدوين برنامه فعاليت‌هاي اقتصادي در دنيا مشهور است. كليد كار در اين برنامه است. هراندازه كه برنامه فعاليت اقتصادي دقيق، متقن، مستند و واقع‌گرا تدوين شده باشد، ضريب موفقيت آن بيشتر است. شرکايي كه مي‌خواهيم جذب كنيم، افراد پخته و صاحب‌نظري هستند، سؤالات بسيار زيادي دارند كه معمولاً در تمامي پروژه‌ها به نسبت يکسان‌اند. بايد اين سند يا برنامه به نحوي تدوين شود كه پاسخ اكثريت پرسش‌ها، قبل از طرح شدنشان را در خود داشته باشد.


افزودن به سبد خرید


بازگشت به صفحه اصلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *