مقابله با استرس در زندگی روزمره

استرس جزء لاينفك زندگي انساني است. اگر آن را بشناسيم، می‌توانیم تبلور استرس را در جسم و روح خود مشاهده كنيم. وقتي مظاهرش را ديدیم، بايد ياد بگيريم كه با آن مقابله كنيم و مهارش كنيم. نقش اين كتاب دقیقاً همين است.

اين كتاب بر اساس تحقيقات زياد علمي تدوين شده است و تقریباً آخرين دستاوردهاي بشر براي شناخت و مهار استرس را در اختيار ما قرار می‌دهد.

طبق تعريف، هرگاه با يك تهديد خارجي، با يك پديده خارجي غير روتين طرف باشيم، بدن ما براي عادی‌سازی واكنش نشان می‌دهد. واكنش بدن به‌تمامی پدیده‌های خارجي يكسان و منحصربه‌فرد است، خواه اين پديده عروسي باشد يا طلاق، خواه مرگ باشد يا تولد، خواه استخدام باشد يا اخراج، خواه فارغ‌التحصیلی باشد يا ترك تحصيل، خواه پركاري باشد يا بازنشستگي و… در تمامي اين حالات بدن ما يك واكنش منحصربه‌فردی از خود نشان می‌دهد كه از طريق ترشح هورمون اعمال می‌شود.

هورمون‌ها بدن را براي دفاع يا آماده‌سازی براي مقابله، مهيا می‌سازند؛ اما درعین‌حال عوارض جانبي هم برجا می‌گذارند. سردرد، خارش، تيك عصبي، زخم و ناراحتي معده و روده و… از آن جمله‌اند.

برخي موقعیت‌ها استرس‌زا هستند، چه موقعيت خوب مثل عروسي و تولد، چه بد مثل مرگ و طلاق. دانستن آن باعث می‌شود تا حد ممكن از آن موقعیت‌ها احتراز كنيم و وقتي هم به‌ناچار وارد آن موقعيت می‌شویم، انتظار واكنش بدن را داشته باشيم.

كتاب سرشار از نكات مهمي است كه در رابطه با استرس مطرح است. با شناختن آن‌ها به‌راحتی می‌توان زندگي را مديريت كرد. ترفندهایي ياد می‌دهد كه در موقعیت استرس می‌توان به‌خوبی از آن‌ها استفاده كرد تا استرس را مهار كرده و مانع از صدمه زدن شد.

كتاب بسيار خوب و كاربردي است و دانستن اطلاعات آن براي هر كس مهم است. اميدوارم شما هم با شناخت استرس و با به‌کارگیری ترفندها بتوانيد استرس را در خود مهار كرده و به حداقل برسانيد. براي من شخصاً خيلي كاربرد داشته است. اميدوارم براي شما هم كارساز باشد.

موفق و مؤيد باشيد.


افزودن به سبد خرید


بازگشت به صفحه اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *