در ملاقاتهای فروش معمولاً دو نفر روبروي هم قرار دارند، اغلب با منافع متضاد. يكي میخواهد با بالاترين قيمت بفروشد، ديگري میخواهد به ارزانترین قيمت بخرد. علاوه بر شناخت كالاها در بازار و قيمت هرکدام كه میتوانند کمککننده باشند، يكي از مسائل كليدي نحوه پيشبرد بحث است كه چگونه طرف مقابل را تحت تأثير قرار دهيم و بتوانيم نظر خود را پيش ببريم.
هرکدام از طرفين باشخصیت متفاوت روبروي هم قرار میگیرند. شرط تأثیرگذاری اين است كه خواستهای طرف مقابل را بشناسيم تا حدي از چارچوب شخصيت او اطلاع كسب كنيم و راههای اقناع او را پيدا كنيم. كتاب حاضر براي اين منظور تدوين شده است. ميدانيم كه شناخت افراد به اين سادگیها و در يك كتاب امکانپذیر نيست؛ اما به شكل محوري و بدون اینکه وارد بحث شويم، مطلب را ارائه دادهایم. رئوس مطلب آورده شدهاند. با مطالعه كتاب تا حدي میتوان از چارچوب شخصيت و پيشينه طرف مقابل آگاهي پيدا كرد و ازاینرو راههای اقناع و تأثیرگذاری را بر او پيدا كرد.
كتاب آموزشي نيست، بلكه بيشتر يادآوري نكاتي است كه مديران از قبل مطالعه داشتهاند و اگر مطلب جديدي باشد در صورت نياز میتوان آن را فرا گرفت.
اميدوارم كه در مذاكرات فروش به كار شما بيايد.
موفق و مؤيد باشيد.
بدون دیدگاه